Vi tager dine data alvorligt
Hos effektivitet.dk er det vigtigt for os, at du ved, hvordan vi behandler dine persondata. Derfor har vi en persondatapolitik, der forklarer dig, hvordan vi behandler dine oplysninger på en ansvarsfuld måde og med stor respekt for dit privatliv.
Det gælder, når vi behandler dine persondata i forbindelse med at du bliver medlem af foreningen og netværk, deltager i et af vores spændende kurser eller en af vores konferencer eller når du skriver dig op til via mail at få information om nærmere definerede typer af begivenheder.
For at beskytte dine persondata bedst muligt, vurderer vi løbende, hvor høj risikoen er for, at vores databehandling påvirker din mulighed for at have kontrol med dine data.
Kontaktoplysninger
effektivitet.dk er dataansvarlig for behandlingen af dine persondata, og vi sikrer, at databehandlingen foregår i overensstemmelse med lovgivningen.
Kontakt: effektivitet.dk
Adresse: Slotsbryggen 14, 4800 Nykøbing F
Telefonnr: 7022 0004
Mail: info@effektivitet.dk
Website: www.effektivitet.dk
Formålet med databehandlingen Formålet med at indsamle og behandle dine persondata, er at yde den bedste service til vores kunder og samarbejdspartnere.
Ved at behandle dine oplysninger kan vi:
• Yde dig den bedste service.
• Administrere medlemskab og deltagelse i netværk.
• Planlægge konferencer, kurser og andre typer af aktiviteter.
• Via nyhedsbreve og målrettede mails gøre opmærksom på kommende aktiviteter, mv.
• Planlægge projekter og udvikle vores forening.
• Drive og udvikle vores forening effektivt.dk.
• Administrere og udvikle vores hjemmeside.
• Modtage og administrere serviceydelser.
• Håndtere retslige forpligtelser fx bogføringsloven.
Oplysningerne, der lagres om din brug af vores hjemmeside og it-platforme, bruges til at opnå større kendskab til dig og øvrige brugere af websitet.
Tredjeparter
Vi behandler dine oplysninger fortroligt, men i nogle tilfælde deler vi dine personoplysninger med tredjeparter som leverer services til os fx varetagelse af betalinger eller deling af mail-lister i forbindelse med markedsføring. Vi har databehandleraftaler med disse tredjeparter, og vi kontrollerer, at kravene i persondataforordningen bliver overholdt. Hvis nogle data bliver overflyttet til lande uden for EU/EØS, sikrer vi at standarderne for databeskyttelse er høje.
Vi anvender denne type data om dig
De data, vi anvender, omfatter almindelige personoplysninger:
• Kontaktoplysninger, herunder navn, adresse, telefonnummer, mailadresse, fødselsdagsdato i forbindelse med særlige aktiviteter såsom eksamen i forbindelse med kurser.
• Dine faglige interessefelter, jf. dine tilkendegivelser på hjemmeside.
• CV-oplysninger om uddannelse, beskæftigelse og stilling for aktive i foreningen.
• CVR-oplysninger.
• IP.
Vi behandler kun relevante og nødvendige persondata
Vi behandler kun data om dig, der er relevante og tilstrækkelige i forhold til de formål, der er defineret ovenfor. Alle data er også nødvendige for at opfylde disse formål.
Korrekte og opdaterede oplysninger
Vi kontrollerer og opdaterer dine data løbende for at sikre, at dataene er korrekte. Vores serviceydelser er afhængige af nøjagtigheden af dine data, og vi beder dig derfor informere os om relevante ændringer i dine personlige data. For at informere os om ændringer i dine data henvises til kontaktoplysningerne.
Opbevaring af dine persondata
For at sikre datakvaliteten, har vi interne procedurer for, hvordan vi opbevarer og sletter dine persondata. Vi opbevarer kun dine persondata, så længe de er nødvendige i forhold til det formål, som var årsagen til indsamlingen. Opbevaringsperioden er i nogle tilfælde begrænset som følge af lovkrav, i andre tilfælde vurderer vi konkret, hvor lang tid vi har brug for at opbevare din data.
Lovligt behandlingsgrundlag
I nogle tilfælde er det bestemt ved lovgivning, hvilken type persondata, der er nødvendig at indsamle og opbevare. Typen og omfanget af de persondata, vi behandler, kan også være nødvendige for at opfylde en kontrakt eller en anden retlig forpligtelse.
I andre tilfælde indhenter vi dit samtykke, inden vi behandler dine persondata. Vi indhenter fx dit samtykke, hvis du ønsker at tilmelde dig en nyhedstjeneste eller mailliste.
Behandlingsikkerhed
Vi har vedtaget interne regler om informationssikkerhed, der beskytter dine persondata mod at blive tilintetgjort, gå tabt eller blive ændret, mod uautoriseret offentliggørelse, og mod at uvedkommende får adgang eller kendskab til dem.
Vi har fastlagte procedurer for tildeling af adgangsrettigheder til de af vores medarbejdere, der behandler persondata. Vi kontrollerer deres faktiske adgang gennem logning og tilsyn. For at undgå datatab tager vi løbende back up af vores datasæt. Vi beskytter også fortroligheden og autenciteten af dine data ved hjælp af kryptering, hvor dette er påkrævet.
I tilfælde af et sikkerhedsbrud, der resulterer i en høj risiko for dig, vil vi underrette dig om sikkerhedsbruddet så hurtigt som muligt.
Hvis du mistænker et evt. databrud, bedes du sende en mail med detaljerne til info@effektivitet.dk så hurtigt som muligt.
Cookies
Vi bruger cookies – små tekstfiler, der placeres på din computer, laptop eller smartphone for at hjælpe hjemmesiden med at give en bedre brugeroplevelse. Generelt bruges cookies til at fastholde brugerindstillinger, lagrer oplysninger for ting som indkøbsvogne, og give anonymiserede sporingsdata til tredjeparts applikationer som Google Analytics. Som regel vil cookies gøre din søgeoplevelse bedre. Dog kan det være at du foretrækker at deaktivere cookies på dette websted og på andre. Den mest effektive måde at gøre det på, er ved at deaktivere cookies i din browser. Vi foreslår at du kigger i “Hjælp” sektionen i din browser eller kigger på Om Cookies hjemmesiden, som tilbyder vejledning til alle moderne browsere.
Dine datarettigheder
Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig, og få adgang til dem. Såfremt det viser sig, at de oplysninger, vi behandler om dig, er urigtige eller vildledende, kan du anmode om at få oplysningerne berigtiget, slettet eller begrænset. Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger om dig gøres til genstand for behandling og du kan bede om at få dine data overført til dig eller en tredjepart. Hvis du har afgivet dit samtykke i forbindelse med en behandling af dine oplysninger, har du altid mulighed for at trække dit samtykke tilbage.
Hvis du ønsker at benytte dine datarettigheder, skal du rette henvendelse her: info@effektivitet.dk.
Klageadgang
Hvis du ønsker at klage over vores behandling af dine personoplysninger, bedes du sende en mail med detaljerne i din klage til info@effektivitet.dk. Vi vil efter modtagelsen behandle din klage, og vende tilbage hurtigst muligt.
Du har også ret til at klage til Datatilsynet i forhold til dine rettigheder, samt over behandlingen af dine personoplysninger. Klage herom skal indgives til Datatilsynet på dt@datatilsynet.dk.
Opdatering af persondatapolitikken
Ændringer i vores behandling af personoplysninger kan blive nødvendige. Vi opdaterer og ændrer derfor denne persondatapolitik, så den afspejler vores behandlingsaktiviteter. I tilfælde af væsentlige ændringer giver vi dig besked i form af en synlig meddelelse på vores websites.
Læs vores persondatapolitik
Effektivitet udbyder et online-kursus i bæredygtighed med fokus på FN’s verdensmål i teori og praksis. Det er opdelt i fire temaer som gennemføres over fire formiddage. Kursets temaer er struktureret, så det også er muligt alene at følge enkelte temaer. Du finder de forskellige temaer i oversigten, og tilmelder dig til de ønskede. Du modtager efterfølgende en bekræftelse på din tilmelding.
Del I: Verdensmål og forretning – hvordan hænger det sammen?
20. august kl. 10:00
Vi ser ind bag de flotte farver på Verdensmålene og fortæller om, hvad målene indeholder, og hvordan de er relevante for virksomheder.
Verdensmålene er oplagte at bruge til at definere formålet med en bæredygtighedsindsats og til at sætte den strategiske ramme for arbejdet. Men det afgørende er, at de omsættes til konkrete handlinger, som påvirker mennesker og miljø positivt og samtidig skaber resultater – både for virksomheden og samfundet. Hvordan man planlægger den opgave illustrerer vi med eksempler fra danske virksomheder.
Del 2: Hvad skal der til for at lykkes med Verdensmålene?
27. august kl. 10:00
Vi stiller skarpt på de udfordringer mange virksomheder møder i deres arbejde med Verdensmålene. En typisk udfordring er koblet til at skabe forretning, fremfor projekter og filantropi. Det kræver en dybere forståelse for, hvordan hele virksomhedens værdikæde er i spil og påvirker verdensmålene såvel negativt som positivt. Det er ikke kun de interne processer, der er relevante, når vi tager Verdensmåls-brillerne på. Det er i lige så høj grad processer og forventninger hos aktører, som vi ikke har kontrol over: leverandører, forretningspartnere, kunder og forbrugere. Vi præsenterer metoder og redskaber til at opnå denne indsigt og til at inddrage forskellige aktører i processen.
Del 3: Ledelsens rolle – er ambitionen og engagementet på plads?
3. september kl. 10:00
Topledelsen skal gå foran i arbejdet med bæredygtighed. De skal kunne se forretningspotentialet, både gennem besparelser, forretningsudvikling og innovation. Og de skal være parate til at støtte forankringen af strategien i organisationen og gennem incitamentsstrukturer. Men de skal også lede en kulturforandring, der giver alle dele af organisationen specifikke opgaver at løfte og blive målt på. En anden opgave består i at involvere medarbejdere og ekstern aktører som fx interesseorganisationer i indsatserne. Vi viser, hvordan konkrete virksomheder har grebet dette arbejde an.
Del 4: Verdensmålene i den daglige drift – hvordan gør man det?
10. september kl. 11:00
En bæredygtighedsindsats skal leve i den daglige drift for at skabe resultater. Omsætningen til praksis kræver i første omgang politikker, procedurer og retningslinjer. Træning og kommunikation om de interne regler fremmer forståelsen for bæredygtighedsindsatsen og baner vejen for et vigtigt skridt, nemlig indlejring af de nye opgaver i planlægning, daglig praksis og rutiner, kontrolmekanismer og rapportering. Måling af resultater gennem fastlagte KPI-er en opgave i sig selv, som mange forskellige funktioner vil skulle bidrage til. Vi viser eksempler på, hvordan danske virksomheder har løftet denne opgave.
Mødet foregår via Microsoft Teams meeting
Selvom du ikke har det installeret, kan du stadig få adgang ved det link, vi udsender ca. 1-2 dage før mødet afholdes.
Birgitte Kofod Olsen
Birgitte Kofod Olsen er cand.jur. og ph.d. i persondatabeskyttelse og biometri. Hun er partner i Carve Consulting, hvor hun rådgiver danske virksomheder, myndigheder og organisationer om implementering af EU’s persondataforordning (GDPR) og integrering af dataetiske principper i IT og AI-udviklings-processer. Birgitte er forfatter til flere publikationer om persondatabeskyttelse og dataetik, senest Håndbog i dataansvarlighed (Djøf november 2019) og medstifter af tænkehandletanken DataEthics.
Hvordan styrker vi konkurrenceevnen hos danske produktionsvirksomheder?
Lean og Industri 4.0 – 6.oktober 2022 i Industriens Hus København
Krig i Ukraine, Corona, klimakrise. Mens de store dagsordener fylder meget i dag, står danske produktionsvirksomheder over for en fremtid, hvor det bliver svært at få kvalificeret arbejdskraft, hvor automatisering og digitalisering bliver en forudsætning og hvor en markant produktivitetsvækst bliver nødvendig. Med andre ord: Konkurrenceevnen skal styrkes gennem procesoptimeringer, nye teknologier og innovation i bred forstand.
Lean & Industri 4.0 konferencen vil inspirere til hvordan dette kan gøres. Vi har inviteret store og mindre virksomheder, som kommer og deler konkrete cases, mens førende eksperter vil sørge for det store perspektiv.
Årets konference er delt i tre blokke:
Blok 1: Fokus på AI og anvendelse af data
HEXASTATE, AAU Business School og Teknologisk Institut
Blok 2: Fokus på Lean & I4.0 hos de store virksomheder
LEGO, Kamstrup og Siemens Gamesa
Blok 3: Udviklingen fra Lean i en SMV-virksomhed over mod digitalisering og videre mod innovative partnerskaber.
SBS FRICTION, Mekoprint og Dansac
Der bliver også rig mulighed for at netværke og udveksle erfaringer.
Konferencen henvender sig til direktøreren, lederen eller specialisten, der for sig selv eller hele sin afdeling, ønsker ny viden og inspiration til, hvordan jeres virksomheder kan tackle nogle af fremtidens udfordringer.
Sæt kryds i kalenderen allerede nu. Fuldt program offentliggøres primo august.
Tilmeld dig via DI
Pris
Medlemmer af DI, MADE og effektivitet.dk: 2.650,- (ex. moms)
Ikke-medlemmer: 3.250,- (ex. moms)
Se invitation.
Samarbejdspartnere
Med støtte fra